Marketing klubu potrzebuje fan page’a „Polonia Warszawa”

Jak udało nam się ustalić władze klubu rozważają kolejne ruchy marketingowe. Tym razem w grę może wejść fan page „Polonia Warszawa”, który od 2014 roku prowadzą kibice [link]. Profil może być dość łakomym kąskiem – ma ponad 48 tys. subskrybentów (kiedyś ponad 50 tys.).

Grégoire Nitot, Grzegorz Wojdyga i Karol Worach

Władze klubu w przeszłości starały się pozyskać to medium dla swojej działalności. W związku z tym, że za czasów prezesury Jerzego Engela nie powiodło się. Później na przejęciu profilu bardzo zależało Piotrowi Kalubie. Próby te nie powiodły się… Fani prowadzący fan page traktują go jako ogólne źródło wiedzy dla sympatyków i „pikników” Polonii. Na swoich łamach informują o ich zdaniem najważniejszych informacjach dotyczących różnych sekcji „Czarnych Koszul” oraz działań kibicowskich.

Z tego co zdołaliśmy ustalić prezes Grégoire Nitot chciałby ułatwić komunikację klubu z prasą i mediami, które podobno uskarżają się na to, że mylące są dla nich profile „Polonia Warszawa” (prowadzony przez fanów – @poloniawarszawa) i „Polonia Warszawa S.A.” (będący we władaniu spółki – @poloniawarszawaofficiall). Możecie ocenić sami (kolejność jak wyżej):

Ruchy Nitota pokazują jego zdecydowaną chęć zmian. Do tej pory wydał odezwę do Miasta, zapowiedział spokojną budowę zespołu i „lekko” zmodyfikował herb.  Kolejne aktualizacje dotyczyły terminów rozgrywanych spotkań, o których informowaliśmy tutaj. Zgodnie z nim piłkarze Polonii swoje mecze domowe będą rozgrywać w soboty, co w okresie wakacyjnym może zaburzyć trochę frekwencję podczas spotkań rozgrywanych przy K6.

Na tym zmiany się nie skończą. Modyfikacji ulec mają także ceny biletów. Jesienią planowane są dwie kwoty: 30 zł za bilet normalny i 20 zł za bilet ulgowy (kobiety, dzieci, emeryci). Oznacza to, że z oferty zniknął darmowe bilety dla dzieci. Z kronikarskiego obowiązku przypominamy ceny wejściówek z poprzedniego sezonu (bilety normalne 25 zł [zakupiony w kasie] i 15 zł [zakupiony przez internet], emeryci i renciści oraz dorosły z dzieckiem do 12 lat – 10 zł, bezpłatnie wchodziły dzieci i młodzież do 18 lat oraz niepełnosprawni).

Author: Kwikster

Barwy moro, ciemny kaptur, Kwik to dziwny bywa stwór, o swej Polonii marzy dzień i noc i w Gwiezdnych Wojen wierzy moc [wierszyk z czasów ogólniaka... niezmiennie na czasie ;)]

11 thoughts on “Marketing klubu potrzebuje fan page’a „Polonia Warszawa”

  1. Funpage kibiców jest dobrą inicjatywą, ale coś powinno się zmienić: albo dopisać do nazwy coś w rodzaju Polonia Warszawa Fans żeby uniknąć nieporozumień, albo przekazać go do klubu, bo to ma przełożenie na pozyskanie sponsorów i może ożywić środowisko. Z wywiadów wynikało George jest tez zainteresowany innymi sekcjami, wiec taki funpag może przyspieszyć zmiany in plus. Trzymam kciuki za owocne negocjacje

  2. Moim zdaniem fan page powinien zostać przy kibicach. Robią oni świetną robotę i chwała im za to.

    Ich siłą jest to, że robią to z pasji, w sposób przemyślany, karmią nas informacjami dotyczącymi całej społeczności, wspomnieniami historycznych wydarzeń, wpisami dotyczącymi wszystkich sekcji a nie tylko piłki nożnej. Jeśli przejmie to spółka profil straci swój niepowtarzalny charakter.
    Zgadzam się też, że do nazwy można dopisać coś co postronnym dałoby pewność, że nie jest to profil oficjalny. Pewnie wszystko to o czym piszecie wzięło się z tego, że Super Express nie odrobił pracy domowej pisząc swój artykuł.
    Dla tworzących fan page- cudowna robota, zawsze dopracowana, ze swojej strony dziękuję, że jesteście 🙂
    Do Klubu- myślę, że lepiej byłoby skupić się na obecnym profilu i wiem, że dacie radę bo widzę jak prowadzone są media społecznościowe w Sii. Ruszamy z nowym sezonem, będzie duuużo okazji do produkcji fajnych treści, przy odpowiedniej promocji szybko uda się zmultiplikować liczbę lajków profilu oraz obserwujących. Napewno chętnie pomoże fan page oraz Duma Stolicy 🙂

    A co do cen biletów- drodzy kibice błagam tylko nie płaczcie, że za drogo. Chcemy mieć mocną drużynę a to kosztuje więc my jako kibice musimy wspierać finansowo. Przewidywana proponowana cena jest adekwatna do kosztów i do Warszawy.

  3. Fanpage nie może, z definicji, być „przekazany do klubu”. Ma to być niejako głos niezależny. Poza tym, niniejsze strona DS, jest absolutnie świetną bazą aby stać się czym takim, Oczywiście jeśli redakcja DS, jest tym zainteresowana … . Pozdr. P.

    1. Panie Kwikster, takie Janusze jak ja mogą uważać i ufać że DS jest niezależny……ale przypominam sobie jak niejaki Mountas , którego ceniłem za to co pisał, podważał tą niezależność wskazując na pewną nieciekawą grupę pod wodzą niejakiego B…..
      Ciekawe dlaczego Mountas przestał pisać ????

      Co do cen biletów to czas skończyć z tym rozdawnictwem, zostawmy to pewnej partii politycznej. Akcja kibic pokazała że takie dawanie czegoś za darmo nic nie daje. Gdzie są te dzieciaki, młodzież ? Trybuny są puste. Lepiej zyskać mniej kibiców ale takich nie z przypadku bo bilety były za darmo ale takich co kupili bilety i potraktują Polonię jako inwestycję na całe życie

  4. Kwikster. W żaden sposób nie kwestionuję niezależności DS! Wręcz przeciwnie. Chciałem powiedzieć, że, mamy taki skarb jest DS, i nie można tego zmarnować. Realnie, jest to JEDYNE polonijne miejsce, gdzie od około dziesięciu lat historia Polonii jest dzień po dniu zapisywana. A czy jest to fanpage? Nie znam się na tym. Ale zawsze traktowałem DS, właśnie jako fanpage Polonii.

    1. Od 15 lat (10 lat jesteśmy na tym silniku). Fan page są na Facebooku. My też mamy takowy w tym portalu społecznościowym 😉

  5. co do cen biletów to jak dla mnie są spoko.
    Ja bym tylko dał jakieś zniżki rodzinne, bo jak przyjdzie ten symboliczny ojciec z trójką dzieci to koszt takiego wyjścia (jeszcze jak dzieciaki będą chcieli po kiełbie) robi się zniechęcający.
    Takich ludzi nie ma wielu, a dla nas to skarb i inwestycja w przyszłość.
    Może w ogóle poniżej pewnego wieku dać wjazd za symboliczną kwotę?

  6. @ Utnapisztim ma rację. Zniżki dla rodzin winny być. Cena 30 zł jednak trochę mnie niepokoi, to jest wciąż 3 liga , ulgowy winien być za połowę normalnego. Dzieci poniżej 7 lat za darmo, no chyba zę za 5 zł. (ale mam wątpliwości) . Moze bilety ulgowe dla dzieci z jakimś gadżetem odpowiednim dla wieku (nie otwieracz do piwa ale też nie kalendarz szkolny).
    Karnety – 250 zł (ale np. gorsze miejsca,) 300 zł – podstawowy (ale z jakims gadżetem)
    400 zł – dobre miejsca, szalik i np. zdjecie z drużyną , dalej nie wiem ….., ten z parkingiem pewnie około 800 zł . Może też jakiś karnet z wyszynkiem w trakcie przerwy czy przed meczem ?
    Dla posiadaczy karnetów zniżka na piwo i kiełbasę ,(przysłowiowa złotówa ale winna być).

  7. zawsze widać było różnice w informowaniu o rożnych rzeczach od strony klubu i od strony kibiców. chyba ilośc subskrybentów pokazuje co bardziej przemawia do zainteresowanych. Cóż ma począć spółka z tą formą przekazu, która od dawien dawna nie zachwyca materiałami i nie przyciąga ludzi tak jak powinna. Dla odmiany mamy @poloniawarszawa która powinna pozostać w takiej formie własnościowej jak teraz klub chce dotrzeć do tych ludzi niech zacieśni współpracę ale nie przejmuje.
    z reszta dublowanie informacji tez ma jakieś korzyści.
    no trzy dyszki to już coś ciekawe co w zamian bo to broń obosieczna. Co z biletami dla zawodników Polonii, od piłkarzy po biegaczy ? płacą tak samo jak reszta ? mamy choćby piłakrzy mks czy akadami, itd. !?

Dodaj komentarz